مطالب ایمن لفاف

آموزش ردیابی مرسوله پستی

ردیابی بسته

ردیابی یا ثبت اجناس پستی طبق تحقیق شرکت ایمن لفاف ویستا،  فرآیند بومی سازی ظروف حمل و نقل، و پست بسته در مقاطع زمانی مختلف در طول مرتب سازی، انبارداری و تحویل بسته برای تأیید منشأ آنها و پیش بینی و کمک به تحویل است. پیگیری مرسوله پستی از نظر تاریخی توسعه پیداکرد.  زیرا اطلاعاتی را در مورد مسیر مرسوله و تاریخ و زمان پیش‌بینی‌شده تحویل به مشتریان ارائه می‌دهد.این مهم بود زیرا تحویل نامه اغلب شامل چندین حامل در شرایط مختلف محیطی بود که گم شدن نامه را ممکن می‌کرد. انواع پاکت های پستی مرغوب در شرکت ایمن لفاف ویستا.

احراز هویت

ردیابی نامه از طریق پست پس از تایید ، سفارشی امکان پذیر می شود، خدمات پستی اضافی که نیاز به ثبت هویت یک پست در هنگام تحویل مختلف دارد، به طوری که فرستنده بتواند مدرک تحویل دریافت کند و گیرنده زمان را پیش بینی کند. تحویل. در ابتدا، یک قطعه نامه با تاریخ ارسال و آدرس فرستنده و گیرنده شناسایی شد. بعداً از شماره های ردیابی برای شناسایی استفاده شد. قابلیت ردیابی با بارکد کردن حتی بیشتر : بارکدهای خطی غیر اختصاصی یک بعدی و بارکدهای ماتریس دو بعدی و کدهای پستی تقویت کرد  تخصصی مانند تکنیک رمزگذاری عددی آلفای پستی (PLANET)، تکنیک رمزگذاری عددی پستی (POSTNET) و بارکد ایمیل هوشمند، و سایر موارد. کدهای الکترونیکی محصولات (EPC-s). پاکت پستی

روش ها

برای شناسایی موقعیت نامه از دو روش مورد استفاده است. یک رویکرد شامل گزارش ورود یا خروج بسته و ثبت هویت بسته، مکان، زمان و وضعیت است.این رویکرد برای ردیابی ارائه شده توسط شرکت های تحویل، مانند Deutsche Post، United Parcel Service، AirRoad یا FedEx استفاده شده است.

همانطور که فناوری‌های ردیابی اجناس تکامل یافته‌اند، همچنین می‌توان میزان اطلاعات و معیارهای بازگشتی در مورد یک بسته را افزایش داد و در کنار مکان آن، دما، رطوبت، فشار، شتاب، ارتفاع و قرار گرفتن در معرض نور در مقاطع زمانی مختلف را گزارش کرد. که برای محتویات ظریف یا فاسد شدنی مهم هستند. پاکت حبابدار

پرس و جو و گزارش

ردیابی کالا مبتنی بر وب از روزهای اولیه اینترنت  برای خودکارسازی خدمات به مشتریان و به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای مراکز تماس تلفنی استفاده می‌شده است، که امکان ردیابی وضعیت یک بسته را «در عرض چند دقیقه» فراهم می‌کند.  در سال 1999 افزایش یافت ردیابی های آنلاین برای همه شرکت‌های حامل اصلی در دسترس قرار گرفت و با ظهور وب‌سایت‌هایی که ردیابی تلفیقی را برای حامل‌های پست مختلف ارائه می‌کردند، بهبود یافت. با ظهور تلفن های هوشمند، برنامه های موبایل ردیابی  قادر به ارسال اطلاعات ردیابی به تلفن های همراه مشتریان بودند. با بهبود پردازش داده‌ها، برنامه‌های ایمیل قادر به شناسایی خودکار شماره‌های ردیابی در پیام‌ها و رسیدها و چاپ مکان واقعی اجناس بودند.

ردیابی کالا های داخلی

اکثر سیستم‌های ردیابیمرسوله های سنتی پستی.  اجناس را بعد از تحویل کالا در یک مرکز خدمات پستی متمرکز با تحویل تک نقطه‌ای، مانند مواردی که در مجتمع‌های آپارتمانی. تالارهای اقامتی دانشگاه، اتاق‌های پست شرکتی، فروشگاه‌های صندوق پستی استفاده می‌شوند، ردیابی نمی‌کنند. و مراکز بسته بندی این مراکز خدمات پستی تمام نامه های دریافتی را دریافت میکند و آنها را مرتب می کنند. بعد از آن، نامه ممکن است به گیرندگان فردی تحویل بدهد یا گیرندگان مجبور باشند خودشان نامه را تحویل بگیرند.

این سیستم‌ها با ثبت اقلام از شرکت‌های حامل مختلف، زمان تحویل، نام گیرنده، شماره پیگیری و سایر داده‌ها، بسته‌هایی را وارد می‌کنند.

چندین فناوری با ویژگی‌های کمی متفاوت تکامل یافته‌اند (Winn Solutions یا WITS، PackageLog، PakLog، SCLogic، TekTrack، Oden Industries، Inc. (PacTrac)، WTS توسط Quadient و دیگران).

منابع:

  1. Mark Esser Industry Developed Temperature Tracking Device for Packages May Have Climate Metrology Applications NIST Beat, June 7, 2011
  2. Jump up to:ab Herbert Joyce

    The History of the Post Office from Its Establishment Down to 1836. London: Richard Bentley & Son, 1893

  3. ^Alan Holyoake, Alan Great Britain secured delivery of mail 1450-1862. The Great Britain Philatelic Society, 2012

 

دیدگاهتان را بنویسید