مطالب ایمن لفاف

فرآیند کوتینگ کاغذ

اکستروژن چیست؟

کاغذ های مصرفی در انواع پاکت های لمبنه (متالایز،مشکی،سفید) شرکت ایمن لفاف ویستا با دستگاه اکستروژن کوت میشوند. اکستروژن فرآیندی است که برای ایجاد اشیایی با سطح مقطع ثابت با فشار دادن مواد از طریق یک قالب با سطح مقطع مورد نظر استفاده می شود. دو مزیت اصلی آن نسبت به سایر فرآیندهای تولید، توانایی آن در ایجاد مقاطع بسیار پیچیده است. و برای کار با موادی که شکننده هستند، زیرا این ماده تنها با تنش های فشاری و برشی مواجه می شود. همچنین سطح عالی را ایجاد می کند و آزادی فرم قابل توجهی را در فرآیند طراحی می دهد.پاکت حبابدار

کشش نیز فرآیند مشابهی است که از استحکام کششی مواد برای کشیدن آن از درون قالب استفاده می کند. مقدار تغییری را که می توان در یک مرحله انجام داد محدود می کند، بنابراین به اشکال ساده تر محدود می شود و معمولاً چندین مرحله لازم است. رسم راه اصلی تولید سیم است. میله ها و لوله های فلزی نیز اغلب کشیده می شوند.پاکت پستی عمده

اکستروژن ممکن است پیوسته باشد (از لحاظ نظری مواد طولانی مدت نامحدود تولید می کند) یا نیمه پیوسته (تولید قطعات زیادی). می توان آن را با مواد گرم یا سرد انجام داد. معمولاً مواد اکسترود عبارتند از فلزات، پلیمرها، سرامیک، بتن، خاک رس مدل سازی و مواد غذایی. به محصولات اکستروژن عموماً اکسترودات می گویند .پاکت پستی

کاغذ کوتینگ

کاغذ پوششی (همچنین به عنوان کاغذ لعاب، کاغذ براق و کاغذ نازک شناخته می شود) کاغذی است که توسط مخلوطی از مواد یا یک پلیمر پوشش داده شده است تا ویژگی های خاصی از جمله وزن، براقی سطح، صافی و یا به کاغذ بدهد. کاهش جذب جوهر مواد مختلفی از جمله کائولینیت، کربنات کلسیم، بنتونیت و تالک، را می توان برای پوشش کاغذ برای چاپ با کیفیت بالا که در صنعت بسته بندی و در مجلات استفاده می شود، استفاده کرد.پاکت حبابدار پستی

گچ یا خاک رس چینی با ویسکوزیفایرهای مصنوعی مانند لاتکس های استایرن-بوتادین و چسب های طبیعی آلی مانند نشاسته به کاغذ می چسبند . فرمول پوشش ممکن است حاوی افزودنی‌های شیمیایی به‌عنوان پراکنده‌کننده، رزین یا پلی اتیلن برای ایجاد مقاومت در برابر آب و استحکام مرطوب به کاغذ، یا محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد.پاکت پستی پاکت پستی از کجا بخریم؟

ویدیو فرآیند کوتینگ کاغذ

انواع

کاغذ روکشی ماشینی

کاغذ پوششی با ماشین (MFC) دارای وزن پایه 48 تا 80 گرم بر متر مربع است. آنها خواص سطحی خوب، براقیت چاپ بالا و سفتی ورق کافی دارند. کاغذهای MFC از 60 تا 85 درصد چوب زمینی یا خمیر مکانیکی ترمومکانیکی (TMP) و 15 تا 40 درصد خمیر شیمیایی با محتوای کل رنگدانه 20 تا 30 درصد است. این کاغذ می تواند به صورت نرم شمشیر یا سوپرکلندر باشد. اینها اغلب در جلدهای شومیز استفاده می شوند.پاکت پستی حبابدار از کجا بخریم؟

کاغذ ریز روکش

کاغذهای ریز پوششی یا کاغذ پوششی  بدون چوب (WFC) در درجه اول برای چاپ افست تولید می شوند.

 

کاغذهای ریز روکش استاندارد

این کیفیت کاغذ معمولاً برای مواد تبلیغاتی، کتاب ها، گزارش های سالانه و کاتالوگ های با کیفیت بالا استفاده می شود. گراماژ بین 90 تا 170 گرم بر متر مربع و روشنایی ISO بین 80 تا 96 درصد است. مبلمان الیاف از بیش از 90٪ خمیر شیمیایی متشکل است. محتوای کل رنگدانه در محدوده 30-45٪ است که کربنات کلسیم و خاک رس رایج ترین هستند.

 

کاغذهای کم وزن

این گریدهای کاغذ وزن پوشش کمتری نسبت به WFC استاندارد دارند (3 تا 14 گرم بر مترمربع / طرف) و مقدار گرماژ و رنگدانه نیز به ترتیب کمتر، 55 تا 135 گرم بر متر مربع و 20 تا 35 درصد است.

 

مقالات هنری

کاغذهای هنری یکی از با کیفیت ترین کاغذهای چاپی هستند و برای کتاب های مصور، تقویم و بروشور استفاده می شوند. گرما از 100 تا 230 گرم بر متر مربع متغیر است. این گریدهای کاغذ با روکش سه گانه با 20 تا 40 گرم بر متر مربع در طرفین و دارای روکش مات یا براق هستند. کیفیت های بالاتر اغلب حاوی پنبه است.

 

پوشش های پلاستیکی

کاغذ با پوشش پلاستیکی شامل انواع پوشش های کاغذی است. پوشش اکستروژن پلی اتیلن یا پلی اولفین، پوشش سیلیکونی و موم برای ساخت لیوان های کاغذی و کاغذ عکاسی. پوشش‌های بیوپلیمری به‌عنوان جایگزین‌های پایدارتر برای پوشش‌های رایج پتروشیمی مانند پلی‌اتیلن با چگالی کم (LDPE) (به کاغذ پوشش‌داده با پلاستیک) یا مایلار در دسترس هستند.

 

فلزات

لوله HDPE در حین اکستروژن. مواد HDPE از بخاری وارد قالب و سپس به مخزن خنک کننده می شود. این لوله مجرای Acu-Power به صورت همزمان اکسترود است – داخل سیاه و سفید با یک ژاکت نازک نارنجی، برای تعیین کابل های برق.

حفره‌های توخالی درون مواد اکسترود نیز که به آن «فلنجینگ حفره‌ای» نیز گفته می‌شود، نمی‌توانند با استفاده از قالب اکستروژن تخت ساده تولید شوند، زیرا هیچ راهی برای حمایت از مانع مرکزی قالب وجود نخواهد داشت. در عوض، قالب شکل یک بلوک با عمق را به خود می گیرد و ابتدا با نمایه شکلی شروع می شود که از بخش مرکزی پشتیبانی می کند. سپس شکل قالب به طور داخلی در طول خود به شکل نهایی تغییر می‌کند و قطعات مرکزی معلق از پشت قالب پشتیبانی می‌شوند. مواد در اطراف تکیه گاه ها جریان می یابد و فیوز می شود تا شکل بسته مورد نظر را ایجاد کند.پاکت پستی عمده

تاریخچه

در سال 1797، جوزف براما اولین فرآیند اکستروژن را برای ساخت لوله از فلزات نرم به ثبت رساند. این شامل پیش گرم کردن فلز و سپس عبور دادن آن به داخل یک قالب از طریق یک پیستون دستی بود . در سال 1820 توماس بور این فرآیند را برای لوله های سربی با پرس هیدرولیک (که توسط جوزف براما نیز اختراع شد) اجرا کرد. آن زمان به این فرآیند “squirting” می گفتند. در سال 1894، الکساندر دیک فرآیند اکستروژن را به آلیاژهای مس و برنج گسترش داد.پاکت پستی عمده

 

اکستروژن داغ

اکستروژن گرم یک فرآیند کار گرم است، به این معنی که بالاتر از دمای تبلور مجدد ماده انجام می شود تا مواد از سخت شدن کار جلوگیری کنند و عبور مواد را از طریق قالب آسانتر کند. بیشتر اکستروژن های گرم بر روی پرس های هیدرولیک افقی انجام می شود که از 230 تا 11000 تن متریک (250 تا 12130 تن کوتاه) متغیر است. فشارها از 30 تا 700 مگاپاسکال (4400 تا 101500 psi) متغیر است، بنابراین روانکاری مورد نیاز است که می تواند روغن یا گرافیت برای اکستروژن با دمای پایین تر یا پودر شیشه برای اکستروژن با دمای بالاتر باشد. بزرگترین عیب این فرآیند هزینه آن برای ماشین آلات و نگهداری آن است.

فرآیند اکستروژن به طور کلی زمانی مقرون به صرفه است که بسته به ماده ای که اکسترود می شود، بین چندین کیلوگرم (پوند) تا چندین تن تولید شود. یک نقطه متقاطع وجود دارد که در آن رول‌فرمینگ اقتصادی‌تر می‌شود. به عنوان مثال، برخی از فولادها در صورت تولید بیش از 20000 کیلوگرم (50000 پوند) برای نورد اقتصادی تر می شوند.

پاکت پستی از کجا بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید